VDO Dayton MS2010 - MS2110 update #3 NU beschikbaar

Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

VDO Dayton MS2010 - MS2110 update #3 NU beschikbaar

Bericht door TifKag »

Kijk HIER maar even.

Wel voor "Dutch" Kiezen :!: :!: :!:
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Aan jou de eer dus, hij is er :D

En heb je 'm er al op zitten :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Ja net erop gezet.

Wat ik tot nu toe gezien heb

1) Nieuw opstartbalkje
2) Snellere opstart
3) Bestemmingen resetten, terug naar fabrieksinstellingen
4) Meer kleurinstellingen
5) Variabele zoomcurve
6) 2 spelletjes

En volgens VDO een verbeterde stabiliteit
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat klinkt veelbelovend.
Zo te zien zijn inderdaad de 2050 features meegekomen, ik schreef daar al eerder over.
Zeker dat kunnen wissen van de bestemmingen is een belangrijk punt, maar ook die aanpassing van de zoomschaal is een goeie zaak. 1250 meter was gewoon te weinig als je op de snelweg rijdt, nu kun je dat simpelweg aanpassen met de "plus" en "min". Zichtbaar wordt het alleen als je rijdt.

En nou: rijen maar, en kijken of het allemaal ook zó uitkomt :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jgs
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2006 12:08

ms2010 update3

Bericht door jgs »

Zo zie je maar weer eens: "(Update)Geduld is (en blijft) een schone zaak"

Groet,

jgs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zo is het :wink:

Ons geduld werd, naar ik denk, op de proef gesteld omdat eerst dat 2050 TMC-bugje opgelost moest worden. Die fix is een paar dagen geleden vrij gegeven en dus....

Maarreeeh, hoe is het, heb jij de update al geladen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

PRACHTIG, ik heb hem erop gezet (ging prima) en sta nu op de Florencelaan in Eindhoven :-)
Morgenochtend en de rest v/h weekend in de auto en maar eens proberen. Het opstarten gaat sneller, dat is alvast positief!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

JW, heeft het zin dat ook ik deze update op de 2010D installeer? Of vermoed je dat daardoor problemen zouden kunnen ontstaan? Graag jouw advies!

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin67
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:26

update 2010

Bericht door Edwin67 »

Jawel, ook bij mij staat hij er netjes op.
Na de update heb ik bij het doorlopen van het menu wel 2x gehad dat hij automatisch uitging maar uit zijn eigen ook weer ging opstarten(de zandloper). Ben er niet achter gekomen waarom of hoe, maar het opstarten gaat een stuk sneller dan voorheen, dus niet echt een probleem.
** lees de installatie instructie van de vorige versie en print de nieuw ook uit, let op de volgorde van handelen en versie van update, doe de navi op 220v, dan moet het goed gaan ** succes edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bessie schreef:JW, heeft het zin dat ook ik deze update op de 2010D installeer? Of vermoed je dat daardoor problemen zouden kunnen ontstaan? Graag jouw advies!

Grüßen,
Bessie
Gewoon doen, deze update is voor alle 2010's muv die speciale Mazda-uitvoering.
Lees goed de INSTRUCTIE die we eerder op dit forum gepubliceerd hebben, als je die zorgvuldig opvolgt mag het updaten geen probleem opleveren :wink:

Succes, we horen het wel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Gisteren mijn MS2010 ook maar geupdate. Updaten ging zonder problemen, kaart met mappen er weer in, aanzetten en hangen.
Dat was snel dacht ik, even op de resetknop gedrukt, daarna starte hij zonder problemen op, en inderdaad sneller dan voorheen met een mooi nieuw startbalkje.
Even door alle settings heen gelopen, en besloten om een simulatie uit te voeren. Bij het kiezen van een andere land (ja ik zit graag in de belgische ardennen), hangen. Hij reageerde nergens meer op, dus maar even uit en aan gezet.
Daarna zonder problemen een simulatie laten lopen, en nogmaals alle instellingen bekeken, kijken of er nog andere wijzigingen waren, nu verder zonder problemen.

Vanmorgen richting mijn werk de MS2010 aangezet, binnen no-time meerdere sats tot mijn beschikking, tijdens de hele rit stond deze op 9 á 10 stuks, heel mooi. Of dit door de update komt, of mijn andere auto, dat weet ik niet, maar wel leuk.
De eerste grote benzinestation die ik tegenkwam, en die altijd op de kaart aanwezig was (ook op TT6), werd niet op het scherm afgebeeld, nee hé, weer de poi's verdwenen dacht ik, maar alle benzinestations die ik later tegenkwam werden netjes afgebeeld, heel vreemd, dus wel poi's aanwezig. Vanmiddag even kijken of hij dan wel wordt afgbeeld.

Buiten de wijzigingen die TifKag al melde, lijkt het alsof het lettertype in de statusbalk anders is, groter en duidelijker, het viel mij in ieder geval op, dat deze duidelijk te lezen was.
Ook is het me nog niet gelukt om de icoontjes van het uitschuifbalkje te laten verdwijnen, hopen dat dat zo blijft.

De komende dagen zal ik hem wat intensiever gebruiken, kijken of de oude bugs inderdaad verdwenen zijn.
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Update geinstalleerd. Ik zie ook al het bovenstaande (sneller opstarten, groter font in de statusbalk) en ook dat de huidige snelheid die hij aangegeeft veel beter geupdate word. Hiervoor bleef ie altijd op minimaal 5 km/h staan al stond ik stil. Nu komt ie wel op nul als ik in de file sta.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tallyman
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2006 16:36

Update

Bericht door tallyman »

hallo allemaal,
Tot nog toe heb ik geen enkele update geinstalleerd, ik werk dus met de originele besturings software.
Het te lage geluidsniveau heb ik opgelost door op de telefoon uitgang een versterker met een grotere luidspreker aan te sluiten. Behalve dat ik op eenvoudige wijze het volume kan regelen, is ook de geluidskwalitijd beter door de grotere luidspreker.
Ik heb twee vragen:
a. Kan ik de update van 21-01-2007 installeren zonder de vorige updates te hebben gedraaid?
b. Ik heb gelezen dat het geluidsniveau is verhoogd, maar dat het geluid wat blikkerig klonk. Als het geluids niveau wordt vermindert klinkt dan het geluid dan weer als voorheen. Als dat zo is kan ik mijn versterker blijven gebruiken.

Vr.gr.

tallyman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Op je vragen is het antwoord in beide gevallen: ja

Overigens zou je gewoon kunnen proberen of het geluidsniveau en de klank acceptabel is na de update. Dat spaart je dan de moeite om de kabel aan te sluiten.
En je versterkertje met speaker zou je dan wellicht voor wat anders kunnen gebruiken, een MP3 speler of zo.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tallyman
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2006 16:36

update 21-01-07

Bericht door tallyman »

Kan iemand mij vertellen wat de in de installatiehandleiding de zinsnede:

Deze update is niet compatibel met oudere applicatie software.
Daarom is deze update niet "downwards"compatibel.


betekent?

Tallyman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Dat wilt niet meer zeggen, dan dat je deze update niet kan gebruiken op de MS2000 en MS2100.
Deze beide systemen maken gebruik van die oudere applicatie software.
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jamawen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2006 01:52

Bericht door jamawen »

Ik las dat je nu ook je bestemmingen kan resetten?
Ik kan dat niet vinden. Ik zie wel in instellingen dat er een knop bij is gekomen : 'Privacy & fabrieksinstellingen'.
Als ik die activeer kan ik o.a. mijn adresboek wissen.

Maar weet iemand hoe je bestemmingen kunt resetten? (als dat al mogelijk is natuurlijk)

Voor de rest werkt bij mij de update super!
ook zijn er erg mooie skins bij gekomen. Daarnaast is er ook nog een 2e nederlandse stem bijgekomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jgs
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2006 12:08

Bericht door jgs »

Ik denk dat we, gezien de redelijke aanschafprijs van 't hele spul en de m.i. redelijke vlotte updates, niet ontevreden mogen zijn.

Groet,

jgs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ricky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2006 10:16

Bericht door Ricky »

Bij het uitpakken van de bestanden van deze update (ook bij de vorige, die ik niet geïnstalleerd heb) de melding;
" Bestand remocon1.wav is beveiligd. Geef wachtwoord"
Wat moet ik hier mee aanvangen ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je moet de bestanden zelf niet uitpakken :!:
Lees even de instructie die ik hierboven gelinkt heb, daar zie je hoe de 3 bestanden er uit moeten zie. Dat zijn dus twee bestanden en één mapje, dat moet zó op de SD kaart komen, geen losse bestanden oid.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

" Bestand remocon1.wav is beveiligd. Geef wachtwoord"
Afgezien van de zeer goede bedoelingen van JW is het buitengewoon vreemd dat je een melding krijgt dat remocon1.wav beveiligd zou zijn met een wachtwoord.
De file kun je namelijk gewoon openen met elke player en je hoort dan een soort belletjeswaterval.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, dat bestandje is met, onder andere, MediaPlayer te openen en af te spelen.

Maar het feit dat Ricky die bestanden ziet betekent dat hij het mapje "Navi" uitgepakt heeft en dat moet dus niet gedaan worden.
Er zijn twee bestanden, "delete" en "vdoservice" alsmede een mapje "navi" die zó naar de SD kaart gekopieerd moeten worden. NIET uitpakken dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Nauwelijks een paar dagen terug van een weekje heerlijk langlaufen in Oostenrijk (ja ja dat kon daar wel), een berichtje dat de nieuwe sw voorhanden is.
Allereerst even melden dat het leentoestel, de 2010, de periode naar, tijdens en van de Oostenrijkse perikelen tot genoegen heeft gewerkt. Niet een keer is er een freeze of hanger voorgekomen. Perfect tot op de bestemming en weer terug. Dit even ter informatie.
Uiteraard snel de sw gedownloaded en geinstalleerd.
De resultaten tot nog toe, na slechts een dag rijden en testen,
Opstarten, zoals al eerder door anderen gemeld, snel, leuke nieuwe kleurtjes en niet onbelangrijk, de mogelijkheid tot wissen van opgeslagen adressen en vorige bestemmingen. Ik moet wel zeggen dat het wissen van vorige bestemmingen te realiseren is door terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Beter was het geweest daar een aparte optie voor te maken.
Ook de satfix is nu wel dik voor elkaar. Binnen 1-2 minuten volle bak en ook weer niet onbelangrijk, bij het opnieuw opstarten binnen 10 seconden de fix. Prima voor elkaar dus.
De routeberekeningen lijken mij iets sneller en soepeler te zijn geprogrammeerd. De helderheid/leesbaarheid van het scherm is eveneens beter geworden. Of de problemen met freezen en hangen zijn opgelost kan ik niet beoordelen. Dat heb ik bij de vorige versie niet meegemaakt.
Alles bij elkaar een aanrader voor iedereen die problemen heeft met de update versie 2 en eerder en ieder die een aantal nuttige uitbreidingen wil hebben.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

JAWEL, ik heb ook de update succesvol kunnen installeren (dankzij de beschrijvingen binnen dit Forum).
Buiten de reeds in dit draadje genoemde voordelen, heb ik de volgende zaken mogen vaststellen (had gelukkig een gepland ritje door de stad uitstaan):

- eerst grote schrik; geen satelietontvangst! Dit duurde ongeveer 20 minuten, maar gelukkig verschenen daar de satelieten weer.
- ik heb plotseling binnenshuis wel tot 10 satelieten ontvangst, voorheen was dit 0,0
- POI's veel exacter; het leek af en toe wel of ik bij een benzinestation of apotheek naar binnen reed
- niet zo interessant voor alle Forumlezers, maar ik kon voorheen op de 2010D (zie ander draadje) weliswaar adressen in F of CH ingeven, maar afstand of reistijd werd niet weergegeven (kan ook niet zonder EU SD kaart). Echter nu wordt wél (zeer snel) reistijd en afstand aangegeven (en wel heel precies, weet ik uit "vroegere" reiservaringen).

Al met al positieve ervaringen met de update, nu nog eens een EU SD kaartje erin stoppen.
Wellicht komt dit binnenkort, wie weet.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bericht door Boekbros »

Ik heb de update erop staan. Met WINRAR uitgepakt en dat ging zonder problemen. Na de eerste keer starten liep die meteen vast en bij de 2e keer bijna. Net toen ik wou resetten kwam die weer op gang. Misschien moet de software zich eerst weer even 'nestelen'!
Duurde ook wat lang voordat de satellieten kwamen (in mijn achtertuin), maar had er meteen dan ook 6. Heb nog niet gereden, dus dat oordeel schuif nog ik nog even voor me uit.
De balk onderin geeft wat duidelijker info dan vroeger en de tweede NL-stem is íets vriendelijker, vind ik, maar maakt niet zoveel uit verder.
Wel was ik alle oude bestemmingen meteen kwijt vanaf het begin (geen ramp).
Start nu wel lekker snel op en heb daarom geen behoefte meer aan eigen startfoto met 'even geduld aub'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 654
  • TT GO Mobile - flitspalen standaard beschikbaar wel of niet?
    door SRNA513006 » 10 dec 2016 14:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 485
  • nüMaps Lifetime Europa 2015.10 beschikbaar
    door Toho_NL » 21 jun 2014 11:10 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 1327
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 206
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1988
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1424
  • Navi 20 update
    door on7on » 16 mei 2014 21:49 » in Mercedes
    Reacties: 3
    Weergaves: 967

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”